петък, 6 март 2015 г.

Кои са новите положения въведени в Кодекса за безопасност при корабоплаването?




Кои са новите положения въведени в Кодекса за безопасност при корабоплаването?

Голямо внимание се обръща на отговорността, която се пада на отделните хора според тяхната позицията. Отговорността може да бъде управленческа, оперативна и поддържаща. Управленческата отговорност е задача на всеки един капитан, и следващите длъжности като ст. помощник капитан, главен механик, втори механик. За оперативната отговорност са поети от длъжностните лица като навигационни вахтени офицери, радио офицери, вахтени механици. Последната, но не и по важност, оперативна отговорност, са длъжни да спазват нужните правила всички моряци, носещи навигационна вахта и мотористи, които също носят вахта. На един кораб, като всеки един дом е нужно да има мерки за сигурност и безопасност и да са на лице всички пожарогасители обслужване, осведомителна апаратура и системи, които да показват кога има нещо в неизрядност и проблем.

Въвеждат се норми за компетентност, които са групирани в седем области. Всяка една от тях има своята функция отговарящи на корабните специалности. Това са: корабоводене, корабни товарни операции, управление експлоатацията на кораба и грижи за всички лица на борда, елекрообзавеждане, техническа поддръжка и ремонт както и радиокомуникации. Целият екипаж  е обучен какво да прави при авария, пожари и какъвто й да е възникнал проблем на борда. На кораба е добре да има и врати при пожар, които да се задействат, както и апаратура показваща къде  е проблема. Такава имат по- големите кораби. Всички тези посочени функциите, позволяват за бързото и алтернативното заемане на длъжност на кораба. Създадената Конвенция дава възможност на Администрацията, да разрешава на определено правоспособно лице да работи на кораб в  определен срок. С нея се въвеждат задължения на командите по изпълнение на конвенцията и същевременно се изисква работата на определени типове кораби. Специалните изисквания към екипажите, които са на танкери, химовози и газовози са насочени към естеството на товарите и спецификата на всички тези кораби. Всички изисквания се дават и посочват от командния и редовия състав. Задължително се преминава на брега допълнителен курс по противопожарна подготовка. Като им се осигурява - 3 месечен стаж на кораб за придобиване на надеждни навици за безопасна практика, или да преминават одобрени курсове по подготовка. Според вас лесно ли е да бъдеш на кора? Вие често ли пътувате по море?

Няма коментари:

Публикуване на коментар