Кои
са новите положения въведени в Кодекса за безопасност при корабоплаването?
Голямо
внимание се обръща на отговорността, която се пада на отделните хора според
тяхната позицията. Отговорността може да бъде управленческа, оперативна и
поддържаща. Управленческата отговорност е задача на всеки един капитан, и
следващите длъжности като ст. помощник капитан, главен механик, втори механик.
За оперативната отговорност са поети от длъжностните лица като навигационни
вахтени офицери, радио офицери, вахтени механици. Последната, но не и по
важност, оперативна отговорност, са длъжни да спазват нужните правила всички
моряци, носещи навигационна вахта и мотористи, които също носят вахта. На един
кораб, като всеки един дом е нужно да има мерки за сигурност и безопасност и да
са на лице всички пожарогасители обслужване, осведомителна апаратура и системи, които да показват кога
има нещо в неизрядност и проблем.
Въвеждат
се норми за компетентност, които са групирани в седем области. Всяка една от
тях има своята функция отговарящи на корабните специалности. Това са:
корабоводене, корабни товарни операции, управление експлоатацията на кораба и
грижи за всички лица на борда, елекрообзавеждане, техническа поддръжка и ремонт
както и радиокомуникации. Целият екипаж
е обучен какво да прави при авария, пожари и какъвто й да е възникнал
проблем на борда. На кораба е добре да има и врати при пожар, които да се задействат, както и апаратура
показваща къде е проблема. Такава имат
по- големите кораби. Всички тези посочени функциите, позволяват за бързото и
алтернативното заемане на длъжност на кораба. Създадената Конвенция дава
възможност на Администрацията, да разрешава на определено правоспособно лице да
работи на кораб в определен срок. С нея
се въвеждат задължения на командите по изпълнение на конвенцията и същевременно
се изисква работата на определени типове кораби. Специалните изисквания към
екипажите, които са на танкери, химовози и газовози са насочени към естеството
на товарите и спецификата на всички тези кораби. Всички изисквания се дават и
посочват от командния и редовия състав. Задължително се преминава на брега
допълнителен курс по противопожарна подготовка. Като им се осигурява - 3
месечен стаж на кораб за придобиване на надеждни навици за безопасна практика,
или да преминават одобрени курсове по подготовка. Според вас лесно ли е да
бъдеш на кора? Вие често ли пътувате по море?
Няма коментари:
Публикуване на коментар