Съвременните
методи за обучения в живота ни
С течение на годините се увеличава стремежът на човека към
всякакво усъвършенства и промяна към по-добро, което е и една от задачите на
всеки един от нас и присъства в характеристиките му. Няма значение от
дейността, която упражнява, или пък от начина на живот, който е решил да води, този стремеж и силно желание е водещо и
определя какво точно е усещането за
успех и удовлетворение на всеки един от нас. В тази цел са вплетени
всички сфери на живота ни, като задължително присъства във
взаимоотношенията ни с другите, а според тази връзка с тях се получават и в резултатите, които постигаме и оценяваме в
по-далечното бъдеще. Има различни методики за обучение, особено що се отнася
до детска сугестопедия и друг тип курсове, които са вече задължителни. Това са места
където още от ранна детска възраст се научават как правилно да учат.
Важно е всеки един от нас да осъзнае, че промяната създава
нови условия и поставя нови изисквания, на които трябва да отговори и
образованието. Благодарение на постоянната глобализация и растеж на икономиката, влиянието върху
работната сила изисква едно по-различно и целенасочено образование. Нужен е
един деликатен баланс между всички
национални традиции и самобитността, които да са вплетени и със съвременните европейски стандарти.
Хубаво е всеки един да се по интересува от сугестопедия,
сугестология и дали изобщо има разлика, какви други типове обучение се
предлагат на нашите деца. С отварянето на държавните граници се отвориха и
образователните граници. Можем да видим как съжителстват стари и нови модели на дейности,
отношения и взаимоотношения, без никакъв проблем, а взаимно се допълват.
Учебният процес приема едно ново съдържание. От там идва и новата вълна на ново
мислене, което е предпоставка поученото знание,
което е редуцирано за образователните ни
цели, да бъде напълно
преструктурирано спрямо новите изисквания, така че всичко да върви
гладко и безпроблемно. Често се наблюдава и една смяна на
обичайната социална среда с нова, среда, в която учениците се чувстват
по - свободни и не се страхуват да експериментират. Важно е да се възприеме и
приеме, че има нужда от една нова роля на учителя в образователния процес. С
времето неговата роля се измества от тази на един напълно умел модератор на
група и консултант по определени въпроси от страна на учениците. Нужно е
учителят да стане по-пасивния, но и подпомагащ консултант, с цел да направлява обучаемия сам да успява да
достигне до желаните резултати на дадения етап.
Ще завършим статията си с това, че трябва да разберем,че познанието като
цел е осъществимо единствено ако то представлява съществената част от
личността.
Няма коментари:
Публикуване на коментар