четвъртък, 9 октомври 2014 г.

Съвременните методи за обучения в живота ни




Съвременните методи за обучения в живота ни
С течение на годините се увеличава стремежът на човека към всякакво усъвършенства и промяна към по-добро, което е и една от задачите на всеки един от нас и присъства в характеристиките му. Няма значение от дейността, която упражнява, или пък от начина на живот, който е решил да  води, този стремеж и силно желание е водещо и определя какво точно е  усещането за успех и удовлетворение на всеки един от нас. В тази цел са  вплетени  всички сфери на живота ни, като задължително присъства във взаимоотношенията ни с другите, а според тази връзка с тях се получават и  в резултатите, които постигаме и оценяваме в по-далечното бъдеще. Има различни методики за обучение, особено що се отнася до  детска сугестопедия и друг тип курсове, които са вече задължителни. Това са места където още от ранна детска възраст се научават как правилно да учат.
Важно е всеки един от нас да осъзнае, че промяната създава нови условия и поставя нови изисквания, на които трябва да отговори и образованието. Благодарение на постоянната глобализация и  растеж на икономиката, влиянието върху работната сила изисква едно по-различно и целенасочено образование. Нужен е един  деликатен баланс между всички национални традиции и самобитността, които да са вплетени  и със съвременните европейски стандарти. Хубаво е всеки един да се по интересува от сугестопедия, сугестология и дали изобщо има разлика, какви други типове обучение се предлагат на нашите деца. С отварянето на държавните граници се  отвориха и  образователните граници. Можем да видим как  съжителстват стари и нови модели на дейности, отношения и взаимоотношения, без никакъв проблем, а взаимно се допълват. Учебният процес приема едно ново съдържание. От там идва и новата вълна на ново мислене, което е предпоставка поученото знание,  което е редуцирано за образователните ни  цели, да бъде напълно  преструктурирано спрямо новите изисквания, така че всичко да върви гладко и безпроблемно. Често се наблюдава и една  смяна на  обичайната социална среда с нова, среда, в която учениците се чувстват по - свободни и не се страхуват да експериментират. Важно е да се възприеме и приеме, че има нужда от една нова роля на учителя в образователния процес. С времето неговата роля се измества от тази на един напълно умел модератор на група и консултант по определени въпроси от страна на учениците. Нужно е учителят да стане по-пасивния, но и подпомагащ консултант, с цел да  направлява обучаемия сам да успява да достигне до желаните резултати на дадения етап.  Ще завършим статията си с това, че трябва да разберем,че познанието като цел е осъществимо единствено ако то представлява съществената част от личността.

Няма коментари:

Публикуване на коментар